CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Snag a button

Sila letakkan URL anda supaya mama boleh terjah...

Monday, July 19, 2010

NuR dHiA nADhiRAh

Salam semua...baru nak update pasal my new baby.Tapi sape yg kat FB dah tahu pon..., so entry kali ni pasal Nur Dhia Nadhirah ( cahaya, sinaran, yg berseri & bersinar).... mudah mudahan menjadi anak yg solehah...Aminnn!!!

Nak citer pasal pengalaman bersalin rasa mcm terkunci mulut lak..., tapi terasa mcm kali ni susah n sakit lain macam...mcm mama citer kat babah, terasa mcm 1st time banak plak... yg mama syukur sgt2, sbb indius sekali jer... dan perinieum x koyak...so x kene jahit mcm abg dia gak..... yg tu yg buat mama rasa lega sgt2. Tp nak peknen lagi ke pasni?? Huhuuuu...setakat ni ada gak perkataan "SERIK" dan "FOBIA"... tp 3-4 thn depan, x tahulah kan??hehehe..


Selepas sejam dilahirkan...







Hari kedua...dah nak balik umah time nih...yehaaaa!


Baby Dhia... hari ke 5, kene jaundis sket...kulit pon nmpk kuning jer...cian dia!


Abang yg x pandai pon nak gak riba baby... tapi manja dia tetap sama , ngn mama mmg x leh berenggang.... nasib baiklah x jeles dgn baby, pantang baby buka mata..mesti pegi kiss pipi baby...



Kakak yg penat jaga baby...sembang2 ngn baby terus tido sekali, hmmm.. mama boleh harapkan kakak tolong tgkkan baby...kakak dh besar pon...syukur sgt!

Baby Dhia masa seminggu...




Kakak ni asyik nak riba jer baby Dhia... rajin betoi nak tolong mama jaga baby. Mlm2 pon dua2 kakak n abg bangun kalo dgr baby nangis...



Tgk tu... pantang jer mama riba, kakak mesti minta letak atas riba dia jugak.


Mama suka tgk kamoo bertiga nih..., so sweet!! Sejuk pewot mama ngandungkan kamoo bertiga... lupa kejap sakit bersalin tu!!




3 comments:

mamashasha said...

tahniah kak, semangat tgk badan bb dhia,..sedap maksud nama dhia nadhirah tu....

♥ KELUARGA 17 ♥ said...

Alaaa thomeeiinnyer baby Dhia.....ishhhh..terus tingin nak bau baby.... khkhihkhihhhikhk...

Nur Syafawati said...

aku pun suke tgk anak ko bertiga tuuuu...sweet sgt!!!mcm mama dia..hehehe..beso tul anak ko kak ira..dhia dah mcm 3bulan..ape taknyer..lahir2 dah nak 4kg!!!seriau akuuu...ahaksss...tahniah skali lagi kak..slamat berpantang..x sabo nak dgr cite bersalin dari ko..utk aku jadikan iktibar :)