CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Snag a button

Sila letakkan URL anda supaya mama boleh terjah...

Sunday, December 28, 2008

WaJaH-wAjAh PutEri MaMa...

Sedar x sedar... next year, puteri mama dah nak masuk 4thn. Dah besar dah anak mama ni.... Wpon dah 4thn tapi mama masih ingat lagi detik melahirkan kakak... membesarkan sendiri kakak dengan tangan mama ni ...semuanya pengalaman yg cukup bermakna buat mama...

Melihat kakak yg makin hari makin cerdik, semangat ingin tahu dan belajar dlm diri kakak buat mama dan babah lega kerana kakak mampu dan ada potensi untuk membimbing adik2 nanti... Syukur Alhamdulillah...

Mama ngn babah selalu marah kakak bila kakak slalu sgt berebut mainan dgn adik, suka ngusik adik..., bukannya apa... mama tak mo kakak tamak dgn mainan yg kakak ada, mama nak kakak berkongsi apa yg kakak ada... dan sebolehnya pujuk adik bila adik nangis, bukannya kakak buat adik lagi nangis.... Sekarang kakak dah faham... kakak cuma marah adik bila adik semakkan mainan yg kakak dh susun, adik amik n buang mainan kakak... bawa lari adik 'Ziky'(ank patung)... Kakak dah boleh main sama2 dgn adik...dan yg mama paling tahu... kakak tak akan pegi mana kalo adik tak ikut.... kakak pnh tnya mama aritu masa mama tanya kakak, "nak pi sekolah tak?"... kakak jawab, "nak". Pastu kakak tanya lagi, "adik Adam ikut kan?? Ada ngn kakak jugak kan?"... Bila mama ckp adik kecik lg, x boleh pi sekolah.. kakak kata, tak yah la.... nantilah kakak pi sekolah tu..." hehehehe... anak mama ni... nak gak adik ada. Takut kot kalo mama bagi adik kat org masa dia pi sekolah.... sayang yer kakak kat adik???

Mama x sabar nak tgk kakak pakai baju sekolah... doa dan harapan mama moga kakak berjaya dunia n akhirat...jadi anak solehah. Itu dah memadai buat mama dan babah....Insyaallah. Aminnn

























1 comments:

ai said...

Besar dah kakak..sebaya ngan anak aku BB Qitie. Lagi seminggu sekolah dah dia. mcm tak cayer je :P. aku sekolah kan sekali ngan Angah.kejap ke rasa dowang dah besarkan alia? huhuhu...